Friday, February 4, 2011

Proaktif, Inovatif dan Kreatif

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pengikut blog Pusaka01.com. Blog ini dibina khas untuk mengumpulkan kerja-kerja kreatif saya yang telah saya lakukan sejak dulu.  Sejak menjadi artis jalanan.. saya cuba cari kembali dan kumpulkan di sini. Di dalam blog ini saya akan cuba upload seberapa banyak mungkin kerja-kerja saya yang mungkin berguna atau boleh menjana kreativiti anda. Anda dibenarkan untuk download dengan klik pada gambar tersebut dan terus cetak dan tampalkannya di papan kenyataan Bimbingan dan Kaunseling.

Mac 2015 projek terkini
Transformasi swimming pool kepada `fishpool' hehe.. ada yang mengatakan sayang swimming pool tu.. apakan daya anak semua dah tak nak main lagi.. so biarla ikan yang main dalam kolam tu.. :(



1.2.12 Rabu
Kartun yang baru diupload kat fb sesiapa yang tertinggal boleh download di sini..

Kartun Kerjaya

Kartun Kerjaya


kartun tentang pencegahan buli
kartun tentang remaja.. jiwa kacau.. hehe kalau sesuai downloadlah..

27.1.2012
Masih dengan Galaxy Note.. hehe ok tak??


19.1.2012, Khamis
Gambar di bawah adalah hasil lukisan menggunakan Galaxy Note. Baru cuba-cuba test try.. hehe belum dapat nikmatnya lagi..
amacam??? ok tak??? nanti cuba lagi. texture kurang menarik kan??? erm..

6.11.11 Paper Camera..
Lihat kesannya


30 Oktober 2011
selepas buat sedikit upgrading.. tak pandai landscaping tapi itu saja kreativiti yang ada dan terbatas..
pandangan kawasan pool.. boleh bbq sini..

pandangan lanscape depan rumah

.. pemandangan di dalam rumah..

18 Julai 2011
Sori baru jumpa kartun boy dan ct.. sila download dan cetak jika anda mahu..

gambar muka depan card ..

gambar dalam card..
.. kartun ini adalah kartun yang saya lukis untuk Liberty Card..

... betulkah perempuan tu bzbody???// hehe..


kartun di atas anda boleh print dan warnakan sendiri..

.. sila warnakan kartun di atas dan tulis dialog sendiri..

14 Jun 2011
Penggambaran di Selesa Resort oleh anak saya amacam?? ok tak?




18 Mei 2011
senangkan?? lukis terus kat screen??

Salam.. akhirnya tercapai dan dapat cari satu cara melukis kartun yang saya kehendaki.  Dulu menggunakan computer HP Pavillion Entertainment PC yang cuma bertahan 2 tahun.  Memang mudah kerana melukis di atas screen tapi apakan daya tidak tahan lama.  Baru ni dapat satu lagi touch screen Acer 23 in.. puas tengok gambar yang dilukis..  Ini bermakna saya akan cuba aktifkan semula karya kartun saya..


17 Mei 2011
..artistic..
... touched up gambar anak..


Kini mula berjinak dengan photography pulak.. dan berimiginasi yang berbeza.. teringin anak kembar.. menghasilkan gambar seperti di atas haha..


view mengadap dalam rumah

view mengadap luar rumah
Haa.. teknik apa ni??? boleh panning gambar satu rumah.. nak belajar?? jom..




mengadap entrance.. jom amik kelas phothography...
 kartun di atas menunjukkan kepelbagaian personaliti.. 
kita perlu belajar personaliti.. Kartun diambil dari buku PRS oleh Mama Zuraidah..
dan ianya dilukis oleh pelajar saya Mohd Irham semasa di SMV Klang

Cikgu nak tarik perhatian pelajar untuk daftar diri untuk bengkel kemahiran belajar? 
Mungkin kartun di bawah boleh digunapakai..


kartun di atas menunjukkan betapa berharganya 
seseorang itu jika ada ilmu kemahiran belajar



kartun ni sesuai untuk memperkenalkan diri masa praktikum kot..




 Kartun di atas adalah berkaitan pemilihan kerjaya. Dialog dikosongkan agar anda 
dapat mengemukakan dialog anda sendiri.


anda juga boleh memuatkan dialog yang anda rasakan 
baik untuk sampaikan kepada pelajar anda

kartun di atas adalah bagi memberitahu kepada klien bahawa mereka 
sangat berharga..

kartun untuk menarik minat pelajar memahami kerjaya... ok tak???
kartun di atas ditambah oleh anak saya (yang perempuan tu..) diapun ada imaginiasinya sendiri..
Ini gambar kelompok PRS kalau nak ambillah.. gambar ini dilukis oleh
 pelajar saya Irham boleh dilihat di buku PRS oleh PM Hjh. Zuraidah Rahman
Ini gambar kartun versi boy dan ct merangsang pelajar 
supaya cepat bertindak.. masa dah tak der..
kartun menunjukkan aktiviti bimbingan kelompok


No comments:

Post a Comment